2012. január 5., csütörtök

Kökénylikőr és kökénymártás

Magdi kolléganőm receptjei:
 
Saját kökénylikőr-recept: A hamvas kék kökényt úgy érleltem feketére, hogy
lefagyasztottam a mélyhűtőben, ettől puha lett, és enyhült a fanyarsága. 
Egy 3 literes uborkásüveg aljára tettem fél kilónyi bogyót, s bár az eredeti
recept ennyi terméshez fél kiló cukrot írt, én csak 30 dekát szórtam rá.
Felöntöttem a páromtól kunyerált, 2 deci vízzel hígított, 8 deci
szilvapálinkával, és következett a türelmetlen várakozás időszaka. A lé
előbb zavaros lett, fakó lila, majd kissé trutyis hatású bordós valami. Hat
hét alatt azonban gyönyörűre tisztult. Leszűrtem, a bogyókat eltettem
(szemezgetni), a likőr pedig gyors párolgásnak indult.
Kökénymártás/kökénykesző: Állítólag át lehet szitán törni a jól megfőzött
bogyókat, és így nyerhetünk egy kevéske kökénymártást, én azonban a
meggymártáshoz, vagy ahogyan nagyanyám nevezte: meggykeszőhöz hasonlóan
készítettem. Nagyon kevés vízzel éppen csak felforraltam, majd behabartam
cukorral elkevert liszttel és egy kis kukoricakeményítővel. Az
édeskés-savanykás íz tökéletesen illett a szilveszteri sült malachoz.

3 megjegyzés:

  1. Én is az idén kísérleteztem először kökénnyel. Lekvárt főztem belőle. Nagyon finom lett, csak még az elkészítési módot kell egyszerűsítenem. Errefelé sok kökény van. Jövőre a te tapasztalataidat is hasznosítom majd. :)

    VálaszTörlés
  2. Kökénnyel még nem próbálkoztam. Elgondolkodtattál ezzel a két bejegyzéssel. Felénk meg még találni is bőséggel bokrot.

    VálaszTörlés

mk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...