2012. június 9., szombat

Bazsalikomos-fetás-cukkinis pizza

Tegnap kevés olajon  vöröshagymát, cukkinit, sárgarépát pároltam össze, kevés paradicsomlével felöntöttem, néhány bazsalikomlevéllel megbolonditottam.
-- Jé, ez finom lenne pizzaalapnak is -- jegyezte meg Zoli. És lőn:
-- egy kisebb vöröshagyma
--2 kanál olaj
 1 szál sárgarépa
-- egy gerezd fokhagyma
-- 1 leveskocka
-- őrölt bors
-- 1 kisebb cukkini
--néhány kanál paradcsompüré, kevés viz  (nálam 2 deci paradicsomlé)
-- kevés szurokfű (oregánó)
Az olajon  a vöröshagymát, fokhagymát, apróra kockázott cukkinit, apritott sárgarépát dinsztelem, felöntöm a paradicsomlével, izesitem a leveskockával, borsozom. Amikor elfőtte a levét és sűrű, mártásszerű  lesz, akkor kész.
Közben pizzatésztát készitek -- 25 deka liszt, szárazélesztő, 1 kanál olaj, só, viz -- , rákenem e mártást, vékony szelet sonkákat teszek rá.
Néhány bazsalikomlevelet, egy gerezd fokhagymát felapritok, kevés olajat teszek hozzá (én robotgépben megőröltem, jól jött az olaj), majd 20 deka fetasajttal összedolgozom (olyan lett, mint a fűszerezett krémsajt). A tésztán a  sonkák közé kis halmocskákat raktam e bazsalikomos fetából, néhány apró paradicsomot is szeltem a pizzatésztára.
A tésztát betettem sülni,  majd amikor már szinte átsült, sajtdarabokat  raktam rá és 3-4 percre még viszaraktam sülni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

mk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...