2011. szeptember 26., hétfő

Vörösboros csirke

Az eredeti recept szerint vörösboros kakas, de csirkéből is finom. A húst úgy daraboljuk fel, mintha paprikáscsirkét készítenénk. Én két személyre 2 csirkecombból készítettem, tehát 4 darab húsból, mert az alsó és felső combokat elválasztottam egymástól. 3 kanál olajban minden darab  húst körös körül átsütöttem, kivettem az olajból. A maradék olajban két közepes fej, apróra vágott hagymát megdinszteltem, majd egy babérlevelet, késhegynyi szárított kakukkfüvet és egy gerezd apróra vágott fokhagymát adtam hozzá. Néhányat még kevertem rajta, majd felöntöttem 2 deci vörösborral. Beleraktam a megpirított húst, egy kocka ételízesítőt, nagyon kicsit megsóztam, borsoztam, két deci vizet is öntöttem hozzá és fedő alatt puhára főztem. Egyszer kellett pótolnom a vizet. Amikor megpuhult, megkóstoltam, de nem kellett utánasóznom. A végén egy kanál lisztet csomómentesre kevertem fél-háromnegyed deci vízzel és hozzáöntöttem. Bevallom, itt egy pici bort még ,,loptam'' bele. Még 5-6 percig főztem, enyhén selymesre sűrűsödött. Mindenki burgonyapürével tálalná, de nálunk a Zoli kedvenc sültkrumplija volt hozzá, úgy is finom (sőt, biztos tésztával is).

4 megjegyzés:

  1. Ez olyan jól hangzik és néz ki, hogy ki kell próbálni:)

    VálaszTörlés
  2. köszi, nagyon egyszerű, bátran ajánlom

    VálaszTörlés
  3. Jól hangzik. Épp várja a hétvégét egy madár a hűtőben. :)

    VálaszTörlés
  4. Hogy én mindig konzekvensen este esek ide be... Már, amikor időm engedi! Kipróbálnám, de ma már nem! Finom lehet!

    VálaszTörlés

mk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...