2012. április 16., hétfő

... és a hétfői vacsora

A Cuncuska-féle vacsora hétfőre: köles zöldségsalátával.
A köles: Cuncuska kevés teavajon megpirítja (1 csésze 2-3 adag), majd négyszeres vízzel felönti. Kevés só, petrezselyem, kockára vágott vöröshagyma, vegeta, fokhagyma. Lassú tűzön 20-25 perc.
A saláta: 5 levél zöldsaláta, 1 reszelt sárgarépa, 1 retek, 1/2 avokádó, 1 paprika, petrezselyemzöld, 1/4 marék lenmag, 1/4 marék szezámmag, 1/2 marék kesudió, 1/2 tökmag, 1/2 napraforgómag. Kevés olajjal, citromlével leöntve, izlés szerint fűszerezve.
Úgy vettem a magokat a bioboltban, hogy 5 deka lenmag, 5 deka szezámmag, 5 deka kesudió, 5 deka napraforgómag, 5 deka tökmag.  Ezek összekeverve, s  két marékkal a salátára szórok. Ezeket  a hűtőszekrényben tartom. Ugyanis a következő napokban szerepel még ez a saláta, például holnap (akkor használom el az avokádó másik felét).

Lereszeltem a fél avokádót és a retket is, a paprikát  apró kockára vágtam. A salátaleveleket megtépkedtem. Az avokádó luxuscikk, de a múltkor  egy magyarországi szupermarketben 260 forintért vettem, itt pedig egy kisebbet 80 dinárért. Nem szeretem a kápiapaprika ízét a salátában, ezért egynegyed kaliforniait használtam. Cuncuska is szépen írta, ez csak egy ajánlás, az egyes zöldségeket mindenki azzal helyettesíti, amivel akarja.

2 megjegyzés:

  1. Érdekesek Cuncuska ételei. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. igen. csupa magyaros, kíváncsi vagyok, hogy mennyit fogyott, megtartotta-e a súlyát

      Törlés

mk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...