2012. április 16., hétfő

Cuncuska nyomán: a hétfői étrend

Az úgy volt, hogy néhány éve Bilonka weboldalán ráakadtam a Cuncuska-féle étrendre. Akkor kinyomtattam, s ,,jó helyre'' eltettem. Amikor újból kerestem, már megszűnt Bilonka oldala, egy romániai magyar honlapról még le tudtam Cuncuska étrendjét tölteni. Ezt csinálom most végig. 
HÉTFŐ
Reggeli: a legfantasztikusabb műzlikeverék. Cuncuska leírása szerint valamely magyarországi városban  egy Kiss Gyuri nevű természetgyógyász állította össze neki az alábbi keveréket. Nekem mindig beválik: 
50 gr. kesudió, 50 gr. tökmag,
100 gr. lenmag, 50 gr. rozspehely, 50 gr. mandula, 100 gr. búzakorpa, 50 gr. tejcukor -- ez nálunk Szabadkán a bioboltokban  nincs, tehát kihagyva, 100 gr. árpapehely, 50 gr. napraforgó, 100 gr. zabkorpa, 150 gr. zabpehely,  Hűtőben tartandó, kiadós, 2-3 hétig elég, egy-egy alkalommal 4-6 evőkanálnyi kell a jogurthoz.
Ebéd:




A fél kanálnyi olajon az apróra vágott egy gerzd fokhagymát fél pillanat alatt megpároltam, felöntöttem vízzel, amikor felforrt, bele  a fagyasztott zöldséget és az egy kanálnyi kölest. 15 perc alatt kész. Zöldségleveskockával ízesítettem. Termoszban viszem a munkahelyemre.
...és pulykasült párolt káposztával -- Cuncuska szerint párolt lilakáposzta és sült csirkecomb, de a pravoszláv húsvét miatt a piacon is tartaléklángon zajlik az élet, nem kaptam lilakáposztát, a csirkeárusom sem volt kinn, tehát ami itthon van, abból főztem ma:
Uzsonna: a pulykamell szeleteket a sütőben  egy kanál olajon, két-három kanál vízen kevés csirkefűszer-keverékkel ízesítve puhára pároltam. A káposztához két deka vajon fél fej vöröshagymát, egy gerezd fokhagymát megpirírottam, rá a káposztát, csipet só, bors és puhára pároltam. Én így szeretem.
Cuncuska viszont köménymagot, pirospaprikát, vegetát, petrezselyzöldet tesz bele, sőt a végén édesítőszer és citromlé is mehet bele ízlés szerint, de elmaradhat. Ezt is viszem.
Utólagos: mégsem hagyott a kisördög békén, egy adagot Cuncuska receptje szerint töröttpaprikával, köménymaggal, vegetával 5 percig forraltam. Ime az eredmény:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

mk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...