2012. április 8., vasárnap

Spenótos sonkás pite

Kellemes húsvéti ünnepeket!

Ma este már elkezdtük a főtt sonkát feldolgozgatni. Délután készítettem egy egyszerű leveles tésztát: 25 deka margarinból, 30 deka lisztből, csipet sóból, 5-6 kanál hideg vízből. Beraktam a hűtőbe.
Most, este egy fej apróra vágott vöröshagymát, 2 gerezd fokhagymát megpároltam egy kevés olajon, majd megpároltam kb. 20-25 deka parajt (spenótot) is, csipet sót, csipet borsot is szórtam rá (de óvatosan, mert a feta és a kecskesajt elég sós). Közben két nyers tojásban eldolgoztam egy kevés feta sajtot (kb. 5-6 dekát) és ugyanilyen finom, omlós kecskesajtot (kb. 10 dekát) és kb. 10 deka felaprított főtt sonkát.
((Szerintem friss túróval is finom, de nekünk ez volt itthon. Ha friss túróval készül, ízlés szerint kell sózni, borsozni.))
A tésztát a sütőpapírral kibélelt kistepsibe nyújtottam, kis peremet hagyva. Ráigazgattam a spenótot, majd ráöntöttem a tetejére a sajtos, sonkás, tojásos masszát. Kb. 200 fokon megsütöttem.
Azért nem kevertem össze a spenóttal a sajtos masszát, hanem inkább rétegeztem, mert amikor pirul a pite teteje, szerintem keserű lenne, ha a spenót megbarnulna.

Maradt valamennyi nyers tészta, abból mi egy kisebb Tarte Tatint készítettünk, 5 almával.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, még nem ettem spenótos pitét, de elnyerte így a tetszésemet.

    VálaszTörlés
  2. Ez sem volt ismerős, megjegyzem. :)

    VálaszTörlés

mk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...