2012. február 6., hétfő

Oregánós sárgarépa

Megint a Konyhácska nevű tévéműsort néztem az Újvidéki Televízióban, s megint csak olyan ,,koppintás'', ahogyan a reggeli kávézáskor, álmosan sikerül megjegyezni a hozzávalókat és a munka menetét. DE úgy látszik, mégis jó még az emlékezőképeségem vagy a háziasszonyi rutinom, mert tényleg finom köretet gyártottam az alábbi módon:
Négy személyre fél kiló félig főtt sárgarépát pici -- 1 kanálnyi -- olajon megsütök, s amíg színt kap, meg is puhul. Két deka vajból, kanálnyi olajból, 2 kávéskanál lisztből és 1,5-2 deci főzőtejszínből besamellszerűséget főzök, amit sózok, borsozok, oregánót keverek bele (ha sűrű,kevés víz is elmegy bele). (Lehet, hogy a főzőtejszín 1 deci tej és 1 deci tejföl keverékével pótolható). 4-5 deka sajtot is felaprítok, azt is felszolgálom az oregánós besamellel meglocsolt sárgarépával.
Én két személyre levesben főtt sárgarépákat használtam, kb. negyed kilónyit, azokat pirítottam enyhén meg, a besamellmennyiség felét főztem. Sőt, el tudom képzelni, hogy a levesben főtt burgonyát is melléteszem, azt is meglocsolom a finom öntettel.
Öt perc alatt kész, mert amíg a sárgarépa színt kap, a besamell is megfő.

7 megjegyzés:

mk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...