2011. július 4., hétfő

Magyaros bulgursaláta

Találtam a polcon kb. 1 bögrényi bulgurt, úgyhogy ebből lett saláta, mégpedig paradicsommal és hegyes erős paprikával, hogy magyaros legyen. Vörös- és fokhagymát nem tettem bele -- pedig egy gerezd fokhagyma vagy egy kávéskanálnyi apróra vágott vöröshagyma klassz ízt adna neki --, mert a munkahelyemre viszem ebédre és mégsem tehetem ki durva támadásnak a kollégáim orrát. Viszont, van itthon a cserépben snidling.
Hozzávalók:
1 bögre bulgur (szerintem kölessel is tökéletes, de azt tovább főzöm, legalább 30 percig)
2-3 paradicsom
1 erős hegyes paprika
1 marék snidling (egy gerezd fokhagyma vagy pici vöröshagyma)
1 marék zöldségzöldje
2 kanál salátaolaj

bors.
A bulgurt 15 percig dupla mennyiségű vízben lassan főzöm, amikor beitta a nedvességet, tálba teszem, sózom, borsozom, 2 kanál olajjal keverem. Az aprított snidlinget, apróra vágott zöldségzöldet, a felaprított paradicsomot, a picire vágott zöldpaprikát hozzákeverem. Ha valaki nem dolgozni megy, fok- vagy vöröshagymával ízesítheti.
A paradicsomot a magjától és levétől megszabadíthatom, így nem ázik el annyira a saláta, én a paprika ereit kivágom, magját szintén eldobom, hogy ne legyen nagyon erős, csípős, pedig csípősen az igazi.

2 megjegyzés:

  1. Lehet, nagyon tudatlan vagyok, de mi az a bulgur?
    Megnézem a Google-ben.
    Megtaláltam:
    "Mi is az a bulgur?

    A bulgur tört búza. Előfőzött, szárított búzaszemek, melyek különböző méretben kaphatók a rizsszemnyitől az egészen apróra őrölt változatig. A búzaszemeket általában hántolják, majd előfőzik, és sok helyen még mindig a napon szárítják."

    Én még soha nem ettem ilyet! :-)

    VálaszTörlés

mk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...