2011. július 29., péntek

Majorannás, rizses patlizsán

Húsmentes étel, viszonylag hamar kész, nem is drága.
Két kisebb fej patlizsánt meghámozok, felszelek, besózok és egy órát pihentetem. Amikor a  csúnya barna levét már a patlizsán kiengedte, akkor kicsit kinyomkodom és kevés olajon szép barnára sütöm minden szelet mindkét felét. Közben 5-6 kanálnyi rizst alaposan megmosok, bő vízben megfőzök. Egy kis fej hagymát apró kockára leszelek, kevés olajon megdinsztelem, két gerezd aprított fokhagymát is teszek hozzá, majd szárított majorannát szórok rá. A rizst hozzákeverem, sózom, borsozom. A patlizsán felét villával apróra töröm, vagy géppel pépesítem, azt is hozzákeverem a rizshez. Én két-három szem szárított paradicsomot is szeltem a rizses töltelékbe, de ez elhagyható.
Egy szelet sült patlizsánra felhalmozok két-három kanálnyi majorannás  rizst, majd egy másik szelettel letakarom. Sült krumpival és salátával finom.

A képen látszik, hogy a fotózott patlizsánnál az alsó patlizsánszeletre 2-3 szem sültkrumplit is fektettem, ezzel ágyaztam meg a rizsnek, így igazi szendvicset kaptam.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet, guszta! Nem nehéz/ mármint a gyomorban/ kaja, az a jó benne!

    VálaszTörlés
  2. Szeretjük mi is a padlizsánt. Jó grillezni is.

    VálaszTörlés

mk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...