2011. július 6., szerda

Pásztortarhonya

Általában krumpival készül, most nem, sőt ez alkalommal kolbászt sem tettem bele. Ez szegény pásztorok eledele. Sajnos nem bográcsban készül, pedig úgy az igazi.
A tökfőzeléket angolosan, 2-3 deka füstölt szalonnával szeretem a legjobban, ehhez vettem a szalonnát, a nagyanyám szakácskönyvében találtam ezt a tökfőzelék-receptet, de erről majd máskor... Ám olyan ócska szalonnát sikerült vennem, hogy el kellett tüntetnem fájdalommentesen mind a 8 dekát.  Nem volt olcsó a szalonna, hentesnél vettem, csak nem füstölőben készül, hanem vegyi úton füstölnek mostanában, olyan is az íze. Tehát, pásztortarhonya készült belőle:

a szalonnát apró kockára szeltem, megsütöttem, a zsírjából kiszedtem, s ezen megpirítottam az 1 fej apróra vágott hagymát, az apróra szelt húsos, tölteni való paprikát (1 nagyobbat vagy két kisebbet). Egy másik edényben egy kanál olajon megpirítottam 10 deka tarhonyát. Rátettem a tarhonyát a párolt hagymára és paprikára, felöntöttem vízzel, beleraktam a szalonnát, enyhén sóztam, borsoztam, vegetáztam és puhára főztem. Zöldségzöldet aprítottam rá. Szalonna helyett kolbász is kerülhet bele, sőt a szalonna mellé is, amikor felöntöm vízzel, szelhetek bele kolbászt is (ha más alkalmakkor krumplit is teszek bele, azt kockára vágom, a hagymával és  a paprikával együtt párolom). Nagyon kalóriadús.

6 megjegyzés:

  1. Guszta, biztos nagyon finom a szalonnától? Szeretem az ilyen sűrű ételeket!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, szeretem és szoktam is készíteni, egy kicsit másképpen, teszek rá őrölt paprikát.

    VálaszTörlés
  3. kösz. én szoktam sárgarépával is

    VálaszTörlés
  4. És finom!
    Én is szeretem, s teljesen így készítem! :-)

    VálaszTörlés
  5. igen, igazi magyaros étel, inkább ez, mint az osztrigaszósz

    VálaszTörlés

mk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...