2011. március 15., kedd

Brokkoli

A főtt brokkolit eddig csak egy puritán öntettel (citromlé, étolaj, só) szerettem, most pedig kipróbáltam egy besamellmártásos, sajtos változatot. Két kisebb fej brokkolit folyó víz alatt legalább négyszer átmostam a homok miatt, két percig forrásban levő sós vízben főztem. Leszűrtem. Egy kanál lisztet két deci főzőtejszínnel felforraltam, hozzáraktam 2 deka vajat, sóztam, borsoztam, szerecsendióval megszórtam. Egy kiolajozott sütőedénybe fektettem a brokkolit és meglocsoltam a besamellel. Ha nagyon sűrűre sikerül a mártás, egy-két kanál
vízzel higítható. Tíz-tizenöt percig közepesen meleg sütőben sütöttem, majd megszórtam parmezánsajttal (bármilyen reszelt sajt lehet, nekem kis zacskónyi reszelt parmezánom volt itthon, ennek felét szórtam rá A parmezán 4 dekás csomagolásban van, tehát nekünk két deka sajt elég volt rá, de persze más ízlés szerint tehet rá többet is, nem rontja el). Ez a sajt a sütőből kivett forró zöldségen szépen elolvad.

Zoli sült csülökkel és burgonyával ette:
Én meg csirkemellel:

Annyira kiadós, hogy csak egyik szelet csirkemell is bőven elég volt hozzá


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

mk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...