2011. április 23., szombat

Flódniszerű sütemény rétestésztával

Éva egykoron kolléganőm volt, most pedig könyvtárigazgatóként igyekszik rábírni a kisváros lakóit -- felnőttet, gyereket egyaránt -- az olvasásra, művelődésre. Ő mesélte el lapunk tarka mellékletének a rétestésztával készült, flódnira emlékeztető sütemény receptjét. Ez a recept jutott eszembe, amikor kiderült, maradt jócskán rétestészta, de lefagyasztani már nem tudom. Az újságot, amelyben a leírás megjelent, nem találtam meg, őt nem akartam hívogatni így a húsvéti ünnepnapok kellős közepén, ezért a tapasztalatomra támaszkodtam.

Előkészületek: a kenéshez fél deci jogurtot és fél deci étolajat elkeverek. Az almás töltelékhez 4 almát lereszelek, a túróshoz fél kiló túrót áttörök, mazsolát szórok bele és ízlés szerint cukrot,  a mákost kis citromhéjjal és cukorral ízesítem.

A kiolajozott tespibe három réteslapot fektettem le. Mindegyiket  nagy ecsetvonásokkal bekentem jogurt és étolaj keverékével. Megszórtam kevés prézlivel, majd a jól kifacsart reszelt almát szórtam rá. Megcukrozam, fahéjjal ízesítettem. Erre került a következő két réteslap, mindkettőt szintén  nagy ecsetvonásokkal megkentem a jogurtos kencével, erre szórtam a mazsolás édes túrót. Újabb két réteslap, jogurtos kence rájuk,  erre szórtam a mákot. Két réteslappal fedtem le, a felső lapot a jogurtos-olajos kencével bekentem, hogy minden négyzetcentiméterre jusson belőle. 180-200 fokon pirosra sütöttem.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta lett!
    Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  2. köszönöm, kellemes húsvéti ünnepeket

    VálaszTörlés
  3. Én is Áldott Ünnepeket kívánok! :-) Szép lett az Oldalad! És nagyon egyszerű és guszta a süteményed is!

    VálaszTörlés

mk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...