2011. április 13., szerda

Patlizsánpite

Az eredeti recept már régen elveszett, tehát ez tényleg úgy készül, ahogy kitapasztaltam. Ma a kedvenc piaci árusomnál vettem egy patlizsánt, úgyhogy ez lesz ebédre.
1 nagyobb patlizsán
bundázáshoz:
2 tojás
5 kanál liszt
1-1,5 deci tej
olaj a sütéshez
besamellhez:
4 deci tej
3 púpos kanál liszt
3 deka vaj
szerecsendió

bors
rászórni: 5 deka reszelt sajt.

A patlizsánt karikára  felszelem, megsózom, hogy barna levet eresszen. A lisztből, tejből, tojásból  sűrű masszát készítek, ebbe beleforgatom a barna létől lecsöpögtetett patliszánszeleteket és kevés olajon megsütöm (úgy néznek ki, mint a bundásalma). A 4 deci tejből, lisztből, vajból besamellt főzök, szerecsendiót reszelek bele, sózom, borsozom. Kiolajozott sütőedénybe rakok egy sor bundázott patlizsánt, a szerecsendiós besamell felét rákenem, a reszelt sajt felét rászórom. Lefedem a következő sorral, rákenem a besamell másik felét, megszórom sajttal és a sütőben amikor a sajt ráolvad, kap egy szép aranybarnás színt, akkor kész. Salátával kiadós ebéd.

3 megjegyzés:

  1. Én sütve nagyon szeretem. Natúr is, meg bundázva is. Így még nem is hallottam, de nagyon biztató. :)

    VálaszTörlés
  2. mi nagyon szeretjük, már évek óta csinálom

    VálaszTörlés

mk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...