2011. január 26., szerda

Almaköret

Télen az almaillat hozzátartozik a konyha, a lakás hangulatához. Egyébként pedig az alma a legtökéletesebb gyümölcs tavasszal, nyáron, ősszel és télen is. Én ma reggel a húshoz almaköretet készítettem.

1. köret:
Hozzávalók:
4 hámozott, cikkekre vágott alma
 2 deka vaj
1 púpos kanál cukor
kevés őröltbors
csipetnyi só
1 narancs leve, vagy 1 deci narancslé
ha akarom szárított kakukkfű (nekem volt friss  maradék a minapi csokorból)
én egy kis snidlinget is raktam hozzá (maradék a minapi egy csokorból)
A felforrósított vajon karamellizálom a cukrot -- de ne égjen meg --, a serpenyőbe rakom az almaszeleteket, ráöntöm a narancslevet. Sózom, borsozom, rádobom a fűszereket, párolom 5 percig, amíg  a leve eltűnik.
2. köret:

4 héjas alma, cikkekre vágva
2 deka vaj
1 púpos kanál cukor
őrölt bors

1 morzsolt babérlevél
1 narancs leve, vagy 1 deci narancslé.
Az előzőhöz képest az a változás, hogy az alma héjas, valamint az, hogy a kakukkfű és snidling helyett babérlevelet morzsolok az almára, majd 5 percig párolom, amíg a leve eltűnik.
A két köretnek teljesen más az ízvilága: tükörtojáshoz, húshoz, sült krumplihoz illik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

mk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...