2011. január 6., csütörtök

Nigella rántott csirkéje - pofonegyszerűen

Nigella mutatta be egy tévéműsorban azt a rántott csirke receptjét, amelyhez nem kell tojás, zsemlemorzse, ám olyan finom, hogy még a válogatós gyerekek is élvezettel falatoznak belőle. A vékony csíkokra vágott csirkemellet -- pl. 250 grammot -- kicsit kiklopfolom, enyhén besózom, majd belerakom egy mélyhűtős műanyag zacskóba. Hozzáöntök 2 deci jogurtot, a zacskó szájára csomót kötök, majd addig forgatom, veregetem, pofozgatom, amíg  a hús minden részén nem fedi be teljesen  a jogurt. Frizsiderbe teszem, amikor eszembe jut, átforgatom, hogy a hús minden részét ellepje a jogurt, így lesz igazán omlós. Néhány óra múlva egy kisebb csomag sós kekszet, krékert, sósrudat -- de nem szezámmagosat, hanem natúrt --beleteszek egy műanyag zacskóba, s a klopfolóval, nyújtófával morzsává püfölöm. A jogurtból kiszedem a húst,  ha kell, egyhén lerázom róla a felesleges jogurtot. Majd belemártom a kekszmorzsába, s kisütöm. A jogurt kellő nedvességet ad neki, szépen tapad rá a morzsa. Ki lehet sütni kevés felforrósitott zsiradékban, fenn a tűzhelyen, de ki lehet a sütőben is, vékonyan olajjal kikent tepsiben, 220 fokon. Szép középbarnára kell sütni. Ne feketedjen meg, mert akkor keserű lesz!  E második sütési mód előnye, hogy nem bűzlik az olajtól a ruhánk. Salátával finom. Én vettem a piacon 5 deka rukkolát, meg egy fej ,,közönséges'' salátát. Azért ennyit, mert különösen a rukkola drága, másrészt mert nulla fok alatt volt a hőmérséklet, s biztosan enyhén megfagyott, hiába takarta le az árus. Ezeket alaposan megmostam, csöppnyi sóval és csöppni olajjal elkevertem, máris tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

mk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...