2011. január 19., szerda

Kelkáposzta téli ebédhez

Egy fej kelkáposzta és 3o deka darált marhahús volt itthon, meg egy kis sárgarépa, füstölt szalonna (ez utóbbi Csabáék ajándéka, legutóbbi disznóvágásukból).Először batyukat akartam késziteni, de rájöttem, nincs sok időm babrálni vele, majd legközelebb. Most inkább rakott kelkáposzta készült. A hozzávalók 2 személyre:
3o deka darálthús
1 fej vöröshagyma
1 fokhagyma
1 sárgarépa
1 tojás

bors
vegeta
8 kelkáposztalevél
kevés szalonna (2-3 deka)
2 deci tejföl
A vöröshagymát megpároltam, rádobtam a húst, a fokhagymát, apróra kockázott sárgarépát. Sóztam, borsoztam, kevés vizzel megpároltam. Vegetáztam, majd levettem a tűzről és amikor kicsit kihűlt, egy tojást ütöttem bele, alaposan összekevertem. Közben sós vizben megfőztem 8 kelkáposztalevelet. Azért csak nyolcat, mert batyut akartam késziteni belőlük.  Amikor a káposzta kihűlt, a picit kiolajozott kistepsim -- jénai is jó -- aljába fektettem 4 levelet, ráigazgattam a tölteléket, lefedtem a másik négy levéllel, a tetejét megkentem tejföllel, enyhén megsóztam, majd az apróra vágott szalonnával diszitettem. 22o fokon megsütöttem. Kalóriadús, ilyen téli napokra való, amikor ilyen vacak, esős idő van, szürke minden.

2 megjegyzés:

mk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...