2011. január 1., szombat

Töpörtyűs pogácsa

Palócprovence blogjában találtam rá arra a töpörtyűs pogácsa receptre, amelyet szilveszterkor kipróbáltam. Epeműtétem előtt meg sem kóstolhattam, de párom szerint remekül sikerült, szerinte bűn a péknél töpörtyűs pogácsát vásárolni, amikor ez összehasonlíthatatlanul finomabb. Íme a recept:
50 dkg símaliszt (de én 30 dkg símalisztet és 20 dkg grahamlisztet használtam), 1 tojás, 3 deciliter jogurt, 1 élesztő kevés cukros vízzel felfuttatva, kevés só a tésztába is. Amikor a tészta megkel, kinyújtani, ízlés szerint megsózott, megborsozott 30 dkg töpörtyűt szórni rá. Összehajtogatni a tésztát, mégpedig úgy, hogy először a jobboldali egyharmadát hajtom rá a tésztára, majd a baloldalit, ekkor egy hosszabb csíkot kapok, s itt is a két egyharmad-egyharmados szélét ráhajtani a tésztára. Pihentetni 30 percet, kinyújtani, megismételni még háromszor a hajtogatási és nyújtási műveletet, mindig ugyanabban a sorrendben, s mindig 30 perc a kelesztési idő (közben lehet mást csinálni). Ennyire leveles tésztát még sosem sikerült előállítanom. A fotón a nagyobb méretű töpörtyűdarabkák titka: a zlatibori hegyvidéki termékeket árusító boltban vettem a töpörtyűt, s a leghúsosabb falatkák fél mazsolaszemnyi méretűek, de kár lett volna vagdosni ezeket, úgyhogy így hagytam. Palócprovence azt írja, a szaggatáskor maradt tészta nem gyúrható össze ismét, úgyhogy szépen egyforma kockákra vagdostam a tésztát, így nem lett maradékom. Bekentem tojássárgával a pogácsák tetejét és az előmelegített sütőben  200-220 fokon kisütöttem.

2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy ízlett a párodnak!
    Legyen sok örömöd a blogírásban! :))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszönöm biztató sorait, a bátorítást

    VálaszTörlés

mk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...