2011. január 9., vasárnap

Narancsos csirke sütőtökkel

Valamikor, talán tíz éve, amikor még alig lehetett fogyókúrás ételrecepteket találni a világhálón, egy honlapon olvastam annak a narancsos csirkének a leírását, amely azóta is szerepel nálunk az étlapon. Ezt is csirkemellből készítem, az alábbi módon: a fél csirkemellet szeletekre vágom, kiklopfolom, megsózom, majd egy-két kanálnyi olajon a teflon serpenyőben  megsütöm ezeket a tenyérnyi darabokat. Aserpenyőt  leveszem a tűzről, kiszedem a húsdarabokat. A megmaradt olajba beleszórok egy kis gyömbérport vagy egy darabka friss gyömbért (19 dinárért vettem egy darabkát, ennek felét szeltem fel és dobtam rá az olajra, a másik felét holnapután használom fel, addig a hűtőszekrényben eláll). Valamint az olajba szórom egy alaposan megmosott narancs lereszelt héját (vagy csak vékony csíkokat vágok a narancssárga héjból, a fehér részt kikerülve, s ezeket dobom az olajra). A narancs kifacsart levét is az olajra öntöm. A gömbéres, narancshéjas és -leves szaftba visszaszedem a húsdarabokat, s egy percig forralom -- mielőtt feketedni kezd, amikor elpárolog a narancslé, kevés -- egy-két evőkanálnyi -- vizet öntök alá.
Krumplipürével az igazi és természetesen salátával. Én viszont most sütőtökkel tálaltam. Lila Füge blogjában akadtam rá az édesburgonyás receptre, de mivel nálunk olyasmi nem kapható, ezért a piacon vett darabka nyers sütőtökből készítettem. A tök mennyiség három közepes burgonyának felel meg. Meg, hogy variáljam egy kicsit az olvasott receptet, és mivel egy gyönyörű piros ,,.tévépaprikánk'' is volt itthon, ezt is hozzászeltem. A tököt hasábokra vágtam, a paprikát ujjnyi szeletekre szeltem, beleraktam egy sütőedénybe, megsóztam, megborsoztam, három kanál olajjal és három kanál balzsamecettel meglocsoltam (lehet, hogy 3 kanál vörösbor vagy 3 kanál víz is megteszi, ha nincs otthon balzsamecet). Nyolc gerezd fokhagymát héjastól tettem hozzá, az egészet kakukkfűvel megszórtam és a sütőben 170-180 fokon 30-35 perc alatt megsütöttem. Letakartam, hogy puhuljon, majd amikor úgy éreztem, majdnem jó, még 10 percet fedetlenül sütöttem, hogy szép színt kapjon, elpárologjon minden  folyadék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

mk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...